piątek, 2 maja 2014

bezy cynamonowo-orzechowe

Nie jestem fanką bezowych deserów, ale większość mojej Rodziny za nimi przepada! Wygląda na to, że właśnie zapoczątkowałam tradycję i cynamonowo-orzechowe "lekkie" ciastka staną się obowiązkową pozycją wśród wielkanocnych łakoci. Dla mnie plus jest taki, że w końcu będę mogła regularnie wykorzystywać zalegające w zamrażalniku białka. Od czasu do czasu sama skuszę się na jedną sztukę, bo ze wszystkich dotychczasowych przesłodkich bez jakie jadłam, te są zdecydowanie najlepsze (kruche na zewnątrz i delikatnie ciągnące w środku)! :)


bezy cynamonowo-orzechowe
(wg przepisu z magazynu "moje Gotowanie")


składniki:
(na ok.20 sztuk)

- 8 białek
- 250 g cukru pudru
- 150 g cukru trzcinowego (najlepiej muscovado)
- pół łyżeczki cynamonu
- garść drobno posiekanych orzechów laskowych 


1. Piekarnik rozgrzewamy do 110 stopni. W dużej misce ubijamy białka na sztywną pianę, stopniowo dosypując dwa rodzaje cukru. Pod sam koniec ubijania (po ok. 10 minutach) dodajemy cynamon. Dwie blachy wykładamy matą lub papierem do pieczenia, na każdej z nich układamy w sporych odstępach (ok.5 cm) piankową masę porcjowaną stołową łyżką. Bezy posypujemy delikatnie drobno posiekanymi orzechami (im drobniej, tym lepiej - masa nie będzie się zapadała) i suszymy w piekarniku mniej więcej 1,5-2 godziny. Studzimy w temperaturze pokojowej i przechowujemy do tygodnia w szczelnie zamkniętym pojemniku.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Twoje bezy Aniu to raj w buzi!! Niesamowicie otulają swoim smakiem podniebienie.Dotychczas nie byłam, ale właśnie już jestem fanką tych bezowych smakowitości!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że smakowały :) to na pewno niecodzienny deser - od święta można zjeść! :)

      Usuń
  2. az dziwne, że w tak lekkich poduszkach trzymają się te orzechy i nie zapadają, to ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niektóre mi się delikatnie pozapadały, ale to też miało swój urok! generalnie najlepiej jest pokroić składniki do posypania jak najdrobniej, wtedy nie ma strachu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...