wtorek, 19 listopada 2013

bruschetty z warzywami

Kalafior romanesco, który do tej pory widziałam tylko w kulinarnych gazetach, w końcu trafił w moje ręce! Postanowiłam, w ślad za Tomkiem Woźniakiem i jego artykułem w magazynie KUCHNIA, przygotować z nim chrupiące warzywne grzanki. Muszę przyznać, że przepis okazał się znacznie lepszy, niż mogłam się spodziewać! Zielony i lekko futurystyczny kalafior stanowił kolorystyczny akcent w stosunku do marchewki i papryki, a użyte na pieczywo pesto podkreśliło smak innych składników. Porcja warzyw wyszła dość duża, więc następnego dnia podałam je na ciepło z makaronem - taką wersję również mogę swobodnie polecić.

Kalafior romanesco nie tylko ucieszył mnie swoim mistrzowskim wyglądem i smakiem, ale również przypomniał jak bardzo lubię też tą tradycyjną odmianę warzywa. Będę musiała wkrótce pomyśleć nad jakimś innym przepisem z jego wykorzystaniem.



bruschetty z warzywami


składniki:
(na 4-6 porcji)

- 3 łyżki oliwy
- 1 czerwona cebula
- 2 ząbki czosnku
- 4 marchewki
- czerwona papryka
- mały kalafior romanesco 
- świeżo zmielone sól i pieprz
- pieczywo 
- kilka łyżek bazyliowego pesto
- kilka listków bazylii


1. Kalafiora dzielimy na małe różyczki, paprykę kroimy w paski, a marchewkę w słupki. Na oliwie szklimy posiekany czosnek i pokrojoną w półplasterki czerwoną cebulę. Dodajemy pozostałe warzywa i smażymy ok.10 minut, aż będą al dente. Zawartość patelni doprawiamy solą i pieprzem.

2. Pieczywo (najlepiej bagietkę lub kromki jasnego chleba) opiekamy lub smażymy na patelni grillowej na złoto z każdej strony. Każdą kromkę smarujemy odrobiną pesto i wykładamy na nią porcję warzyw. Wierzch posypujemy świeżą bazylią. 


Smacznego! 

2 komentarze:

  1. Ten kalafior jest nieziemski! Niczym owoc morza! Baaardzo fajne zestawienie smaków i kolorów

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...